Two years before shooting their masterpiece, King Kong, Cooper and Schoedsack fantasized about relations between men and monkeys in this tale of adventures set in the Sumatran forests with its anthropological vocation. However, as was usual in their films, their ability to narrate fables always imposed itself upon the simple observation of reality.