Hamburg, 1945: a young German girl and an emaciated foreigner meet in secret in the ruined city, among parks and barred barracks.
Donostia, 2022: a family investigates and speculates about a love letter discovered in the family home. It is dated during World War II, signed by a German woman named Edith and addressed to the director’s grandfather, who spent two years as a captive in various Nazi labour camps. Meanwhile, the sparrows flit around the city.