A conflict evoking the wounds of man. June 1816. Alliance, a French Navy frigate, founders on a sandbar off the coast of Senegal. The lifeboats are unable to take all those on board and a rickety vessel is built. Forcing 147 men onto the precarious raft, it is cut loose and left to fend for itself. Hunger, the inclemency of the sea, madness and a bloody fight flare up on the drifting raft. A horror lasting for days and days. Only nine of those 147 men saved their lives. Among them was Savigny, an implacable medical officer, and Thomas, a rebellious marine private. Amid the confrontation, each deploys different attitudes to survive. A scenario revealing the greatest of cruelties and the sweetest of mercies.