Romantic Papa begins with each member of a family standing in front of the camera and introducing him or herself. The father, his wife, two sons, and three daughters. They bicker over trifles, but each of them does his or her part, living honestly and energetically. The narrative weaves small episodes and shows the daily lives of multiple characters.