Ana is a young actress who is unfortunately unable to professionally dedicate herself to acting. In fact, she must combine the small theatre productions in which she finds space with her part-time job as a shop assistant, working Monday to Saturday mornings. Now Ana is busy preparing a new role: she has been selected to play Lady Anne in a modest performance of Shakespeare’s Richard III, to run in a small off theatre in Madrid. Despite the humbleness of the production, Ana finds the opportunity exciting; but her excitement will soon clash with the steely vision of the play’s director, who conceives Lady Anne as nothing more than a toy that Richard must (metaphorically) asphyxiate, humiliate and even abuse on stage.