Lucas travels to visit his sister in a remote southern Chilean town, before going to live in Canada. Opposite the ocean and the fog he meets Antonio, the boatswain on a local fishing ship. When an intense romance emerges between the two, the relationship will force them to face up to their reality and abandon their solitude, learning to trust those around them. While the waves thunder into the bay, their strength, independence and adulthood gain strength against the tide.