During the events of 3 March 1976 in Vitoria, five workers were killed by the police after a long strike. Begoña, a young middle-class girl, will live in first person those events which shook “a city where nothing ever happens.” In an increasingly bitter conflict, both she and her family will be forced to take sides. Finally, after the massacre, Begoña, the city and the country will never be the same again. A real story with real characters.