Euxebi’s father was killed during the Spanish civil war. In her youth, Euxebi suffered Francoist repression and, to this day, despite the fact that the dictatorship ended long ago, she has not had the change to recover the memory of her father. After many years, when they finally open the grave where her father is, Euxebi puts a picture next to his bones.