In the early eighties, while sailing in crude leaky boats off remote Lombok island in Indo, young California surfer Bill Heick and his friends stumbled across the perfect wave. As treacherous as it was beautiful, this motley crew of modern-day surf argonauts named it 'Desert Point'. These pioneers kept their treasure off the map for more than a decade and made it their life's mission to surf uncrowded Desert Point at the highest level possible...no matter the cost.