The film follows six surfers along with adventure photographer Chris Burkard and filmmaker Ben Weiland as they seek out unknown swell in the remote fjords of Iceland's Hornstrandir Nature Reserve. Chartering a boat, they depart from Isafjordur on the cusp of the largest storm to make landfall in twenty-five years. With the knowledge that storms bring legendary swell the crew are optimistic, but face failure when the storm forces them back to shore. Making the decision to carry the expedition on by road they experience the brutality of Iceland's winter and begin to question if searching out the unknown is worth risking their lives for. Despite setbacks the team pushes on and finds that uncertainty is the best ingredient for discovering the unimaginable.