Michael and his boss and best friend Franz feel at home in Berlin’s hip restaurants, bars and clubs. There is seemingly no difference between them, but Michael, who emigrated from Poland after the death of his mother several years ago, still pays extra attention to his accent. Michael is thrown into turmoil when a run-down Polish bohemian shows up on his doorstep and claims to be his father. Father and son, two complete strangers spend a weekend together, torn between empathy, rejection and mistrust. As Michael’s roots catch up with him, a painful crisis seems inevitable...