If Losey was always fascinated by paranoid atmospheres and states, what better scenario could serve his purpose but France under Nazi occupation during World War II? This is the world of the rich and elegant art dealer Robert Klein, who has never cared about anyone other than himself. But this anguish-packed film of Kafkaesque overtones has place for the appearance of a second Robert Klein. And this one is of Jewish origin.