The masks and fictions we use to give ourselves an identity and the way we relate to others always fascinated Losey, and this film written by playwright Tom Stoppard brings a new turn of the screw on the subject. An author with writer’s block struggles to produce a screenplay, while his wife starts a secret love affair with a young German claiming to be a poet. So begins a stealthy combat between the two in the purest tradition of Losey’s films.