Losey directs Elizabeth Taylor once again in another chamber piece driving three characters against one another to clash and unleash their pent-up repressions. Leonore meets Cenci, a mysterious young girl who reminds her of her daughter, deceased years back; for her part, Cenci sees in Leonore the mother she lost as a child. This is the starting point for an intense psychological drama co-starring Mia Farrow and Robert Mitchum.