Venice is the setting for one of the stormiest love stories taken to the screen by Losey, based on a novel by James Hadley Chase. Stanley Baker plays an author whose comfortable, luxurious lifestyle is torn apart by Eve, a femme fatale who will be his ruin. The French movie star Jeanne Moreau collaborated for the first time with the director as a female character who acquires legendary overtones.