Losey’s second collaboration with the Hammer Films horror studio resulted in this film turned cult movie. A strange combination of youth drama and sci-fi fantasy, it reflects on the violence of contemporary society a few years prior to Anthony Burgess’ novel A Clockwork Orange, while launching a pessimistic denunciation of the dangers of the arms race during the Cold War.