Before becoming one of European cinema’s most reputed authors, Losey had to shoot a few films to make ends meet in which he’s not even credited. That’s the case of this modest reel on which he only worked on a few days of filming. Produced by Hammer studios, the horror and sci-fi movie specialists, this is a disaster fantasy about a mysterious radioactive creature capable of destroying the world.