Losey’s first incursion to film noir, with a movie written by the legendary screenwriter Dalton Trumbo. As dictated by the rules of the genre, this is a murky tale of obsessive love and crimes: police officer Webb Garwood starts an illicit affair with a married woman who reports a prowler in the vicinity of her home. Now he only has to get rid of her bothersome husband. Webb soon comes up with a sinister plan to commit the perfect crime.