When his fourth son, Gibreel, is born, Emad, a Palestinian farmer, gets his first camera. In his village, Bil'in, a separation barrier is being built and the villagers start to resist this decision. For more than five years, Emad films the struggle, which is led by two of his best friends, alongside filming how Gibreel grows.