In July 2014, Edu Marín tackled the hardest challenge of his life: to scale with his 62 year-old father, Francisco Marín "Novato", the mythical "Panaroma" route opened by Alex Huber in 2007. Standing in the Tre Cime di Lavaredo National Park, the line is graded with a difficulty of 8c and has a height of 500 metres.