When the rainy season begins Helena will give birth. Her adoptive mother and brother gather food and wood in the jungle to take them through the coming weeks of rain and maternity. Others dry fish, some harvest their crops, and in the middle of everyday actions we see stories of pain and loneliness that fill this far-off, inescapable place. The day of rest comes round and the neighbours set out to accompany the birth. The rain starts. Life continues.