Six late 19th century orphan girls prepare a meal in the convent kitchen, when they discover the pregnancy of te 'mute one'. Barely taking their bewildered eyes off her, they try to continue working, until a sunray illuminates the quasihaloed pregnant girl plucking a chicken. has a miracle appened in their midst? Between the faithful and the sceptics a controversy breaks out which threatens to chance the hierarchical group balance.