Nerea is a seven-year-old girl who is always telling lies. Nobody believes her, not even her father, who is fed up with his daughter's being a lier and threathens to punish her by locking her in the bedroom. Nerea, upset, gets out ofhome to be alone. She takes her ball and starts playing with it until it flies into the neighbours' garden. Getting into other people's property in order to recover her ball will be the beginning of an important adventure in Nerea's life, but this time it is not in her imagination...