Here, six months previously, a thirteen-year-old girl was raped and murdered. Now there has been another death: one of two bothers the village suspects of the girl's murder has been found drowned. The investigation is intensified, uncovering forces in the tiny community that have been kept in the dark for too long. In the process, a deep understanding develops between Nicholas Ramm , an investigator from Oslo, and Niklas, the suspect's twelve-year-old brother. The two are confronted by fundamental questions of personal courage and responsibility, in a film likely to upset anyone's preconceptions of human behaviour.