Shacked up in a lean-to on the roof of a derelict tenement, Ghost Dog guides his existence consistent with an ancient book on samurai warriors. a licensed killer, he steals around unnoticed by day and movez like a shadow through the dark streets by night. The double crossing of his moral code by the mafioso family who'd hired him to do some dirty work spearks off his reaction strictly in keeping the Way of the Samurai.