The story tellls of a founding child abandoned in a box on a piano inthe ballroom of a trans-Atlantic liner at the beginning of the century. Named 1900 by the engine-room stoker who finds and raises him, he becomes a virtuoso pianist who lives his entire life on the ship, never setting foot on land, which doesn't stop him from entering into musical rivalry with the legendary jazz pianist, Jelly Roll Morton. One afternoon, his love for a female Italian passenger is on the point of enticing him off that ship, until he finally decides to stay on board.