Roger Closset, reporter for the local paper, lives in an industrial area on the outskirts of town with his wife and two children, a boy and a girl. Life isn't easy for Roger, but he has set his hopes on getting into the Book of Records and winning the rpize car in the Shopkeeper's Association Contest. Any feat will do. He makes his son compete for the door-opening record: 40,000 times in 24 hours! Roger leaves nothing to chance: he hires an American coach to give the boy scientific training, and installs a door and jam in the garden for workouts. Will that be enough to open the door to the third millennium for Roger Closset and his family?