Krishnan, a seasonal labourer on a small island in Kerala, is obliged to steal a bunch of coconuts to feed his family. being an inexperienced thief, he gets caught and, due to a strange turn of events, finds himseld accused of a murder which happened on the island several years ago. a new method for killing people has just been introduced to the country, the so-called "electronic chair". The islanders feel that if Krishnan is to die, he deserves to die by this system, thereby becoming the first native to be executed in this way. Krishnan dies a glorious death, a memorial statue is erected in his honour and, thanks to the publicity received, the island is connected to the mainland by a bridge.