It's the summer of 1965 and a country boy from Alabama called Peejoe -short for Peter Joseph- is on the point of learning new ways of thinking about thins like individual liberties, women's rights and racial prejudice. The catalyst of this apprenticeship will be his attractive and eccentric autn Lucille who, sick of her life as a battered wife, set off for Hollywood with her husband's head in a bag to make her dream of becoming a big TV star come true.