Tracey Power is an extraordinary woman who has maintained her courage, honesty and humour despite having suffered abuse and trauma at the hands of her family and the state from birth. Thracey looks different, doesn't follow the social rules of behaviour, sticks her tongue out and brups when she wants to... Tracey has a mental illness which has led to her being institutionalised a number of times. She is both street wise and disarmingly trusting and generous. She looks very tough, yet she is very sensitive and vulnerable. Tracey's story tells us a lot about living with mental illness, about being different, and about surviving without losing your spirit or humanity.