This film belongs to the expressionist genre, with an organic combination of cinema and painting. It is a parable on the threshold to the XXI century and takes lace at a railway station switchyard, seen by a boy from the window of a railroad car. The game of childish dreams turns into the alarming and hopeful world of a man searching for his way in life.