Jonas et Lila, à demain takes place during the first six months of the year 2000. But instead of talking about the future, this tale is in fact the sequel to Jonas qui aura vingt-cinq ans en l'an 2000 (Jonah Who Will Be 25 in the Year 2000), directed by Tanner in 1975. In fact Jonas has just turned 25, has finished his film studies and has married a young Afican girl called Lila. It's not a story in the traditional sense of hte word: the tale is broken down into some 60 scenes which gradually shape the leading characters through their relationship with each other and with different people. All of them, weakened by an uncertain world, weave a tapestry of events that could be described as "a short tale on times a-coming".