The story line of Crime basically amounts to a sexual encounter (potrayed with a complete lack of expressiveness) inside a house, and to an individual with a whotgun lying in wait outside for the lovers to appear who ends up shooting the man. Only a quick general view of a desolate lanscape and the somewhat decrepit house at the begninning of the film disrupts the camera's stability. (...) The only background noise is the sound of traffic on what seems to be a nearby road.