Fed up with life in Buenos Aires and with her problems with men, Laura decides to go and live in southern Argentina. She is accompanied by Muriel, her 8-year-old daugther and narrator of the story. On the way, Laura and Muriel get out to take a picture and the car, poorly parked, slides into a lake, together with their life savings. They take refuge in an abandoned hotel, home to Mirta and her two daugthers. Mirta, as opposed to Laura, never dreamth of living in the South. The hotel was her husband's project, but he took off after the place caught fire a few days before it was opened. The two women have very different personalities but find they have a lot in common, so they decide to rebuild the hotel.