After banishing man from the Garden of Eden, God saw the fellow so lonely and defenceless that He sent the angel Raziel to look after him. Thousand of years have gone by and Raziel comes back to earth, to the world's capital: New York. As he wanders around the city, he comes to the realisation that, in spite of the evolution of humankind, its essence hasn't changed since biblical times. Raziel's Return is a fairy tale about an angel; it's a documentary about a city. Raziel's Return is a "fairy tale documentary".