This is a documentary that tries to show Luis Buñuel in true light, a genius not always understood by the public with ideas that weren't always correctly interpreted by the critics. There are testimonies of people who worked and lived with him, like José Luis Barros, Juan Bardem, Juan Luis Buñuel, Freddy Buache, Julien Bertheau, Jean-Claude Carrière, Michel Piccoli, Claude Pieplu, Hélène Plemianikov, Francismo Rabal, Fernando Rey, Carlos Saura and Serge Silberman.