(...) Luis Buñuel appeared, like a comet. He came from Paris, with his head shaven, his face even stronger, and his eyes rounder ans more bulging than ever. He was coming to show his first work, made in collaboration with Salvador Dalí. The film made a strong impression, upsetting many and shocking everyone with that shor on the moon, split in half by a cloud, which went right on to the other, dreadful image, the one of the eye being cut with a straight razor. When the astounded audience asked Buñuel for a few words of explanation, I remember that he sat up a bit straighter and said, more or less, from his box: "It's only a desperate, passionate calling to crime".