This is an experimental documentary on female flamenco dancers which endeavours to capture the intense emotion and energy of this dance and deconstruct its physical intricacy and detail. The crew shot in Madrid with a small company of performers who had never worked together and who were only given six days to rehearse. Figgis chose eight female dances of varying technical and professional levels, resulting in a number of inevitable tensions. The British director was interested in exploring how far the boundaries of flamenco could be pushed, and encouraged the performer to use the time to experiment with their own ideas.