During their honeymoon 20 years ago, Dr. Rcihard Walker and his wife, Sondra, fell in love with Paris. Now, a medical conference has enabled them to renew their romance with the city and with each other. A wayward ride in a battered taxi and the noisy welcome of the Fench capital, shaking itself awake at dawn, have given way to the elegance of a Gran Hotel. As Richard Walker steps into an the shower , he sees Sondra lazing languidly on the bed. When he emerges, the suit is empty. Her damp robe is draped across the covers. Nearby is a suitcase which isn't hers.
With shattering suddenness, an extraordinary man is thrust into an extraordinary adventure. He finds himself completely on his own, a stranger in a strange land, challenged to perform acts of heroism of wich he never knew himsel capable, not wanting to be a hero but having no choice. He descends into the demimonde of Paris, where he comes upon an unlikely guide a beautiful young Parisienne who holds the key to the mystery of his wife's disappearance. Their meeting in a loft where a man lies murdered leads to an alliance of suspicion and self-interest, danger and disturbing attraction.