The song "Now" which has been censored, forbidden and pursued by the authorities in southern USA, has become a hymn, a war chant. the film is as short as the song, only 6 minutes long, but with such strenght, combativity and denouncement as the theme demands. Persecution reality and the death of a negro are given as recent history in the USA. Now doesn't stop at showing discrimination as a singular act in American politics, but presents it as a symptomatic element of USA military action as a whole: Vietnam, Santo Domingo, Cuba...