José, a young journalist working for a conservative newspaper, has the task of reporting on the activities of a North American director engaged in a big budget production on poverty. In his articles José is opposed to the casting of local have-nots as actors in the film, and because of this, loses his job. While walking the streets he meets up with his friend, Caferate, a typical tango fanatic. José soons becomes socially marginalized.