Rosa's family is having financial difficulties, so she decides to abandon her life of leisure and find a job. Wanting to practice her altruism as well as make money, she applies for a job looking after children in a working-class neighborhood. Doctor Libois is sceptical, but with the help of Madame Paulin, Rosa is hired and starts a rough apprenticeship. Little by little, she gains the trust of the children, especially that of Marie Coeuret to whom rosa devotes special attention. For her part, Marie adores Rosa, but realizes that Doctor Libois is also in lover with her protector.