Berlin, 1931. A working class family, the Bórnicke's, falls victim to rampant unemployement. humilliated by the reproach that is heaped on them, their son committs suicide. The daugther, Annie, becomes pregnant to Fritz and they decide to het married, but he leaves her on the day of the wedding. At a festival organized for the unemployed by the communits party, Fritz and Annie come to see their personal destinies in terms of the destiny of the proletariate.