New York during the 1920's. A man and a woman eat in the same restaurant and work in the same office, but seem predestined to never meet. Both decide to go home early on the night before Independence Day, but the music of a passing truck announcing the attractions on Coney Island changes their minds. They meet and fall in live on the beach. An accident on the Russian mountain and a police foul up forces them apart for a moment, long enough for thousands of people to get between them.