Pirate captain Vallo captures a shipload of arms belonging to the Baron Gruda who has been charged by the King of Spain with quashing a rebellion in an Antillan colony. Gruda is freed because Vallo wants to sell the arms to El Libre, a rebel leadre fromt he Island of Cabra whom Vallo must first liberate from the Spanish. But the captain's plans go astray when he meets and falls in love with El Libre's daugther, Consuelo. Risking the mutiny of his men, Vallo joins the rebels and leads them with new ideas and new arms.