Assistant State Prosecutor, Clive Marshall, tries to drown in alcohol his unhappiness at home and work. To his office one day arrives Thelma Jordon reporting an attempt to rob the house of her aunt, an eccentric and wealthy old lady. Marshall is fascinated by the elegant, beautiful, sensual and hard Thelma. She tells him that she is recently separated from a shamesless dowry-chaser. He believes, fatally, that she offers an space from the monotony and they become lovers. One night, she reports that her aunt has just been murdered for her valuable jewellery. The principal suspect is Tony Laredo, Thelma's estranged.