Herfort is a loser. Terrified by the sight of revolvers, but hounded mercilessly by his creditors, he decides to kill himself. Standing in front of the mirror, he puts a revolver to his temple, but suddenly sees the reflection of Janitscheck, a thief who excuses his presence by claiming to be on the point of starvation. Emotionally touched, Herfort has an idea: if the thief promises to kill him by surprise, in the next twelve hours, he will receive a third of the money coming from Herfort's life insurance. Janitscheck accepts and signs a contract.
Herfort decides to enjoy his last few hours and goes to a dance hall where he meets Kitty, the woman of his dreams. He no longer wants to die, but Janitscheck prepares to fulfill his obligations.