Hella and Peter, a couple too poor to get married, live in a decrepit bourgeois pension in West Berlin. Fellow guests include, among others, a womanizing Russian immigrant, a ruined Baron, two music hall dancers, and a back-street charlatan. In reality, this movie details the atmosphere of desperate promiscuity and unbeareable loneliness that forces these two lovers apart.