The Santeria is a religious sect whose believer evoke supernatural forces for different reasons, including pure avarice. Carl Jamison, a psychiatrist, arrives with his son to New York, the end of his trip. Once stablished, he meets Sean McTaggart, a pragmatic detective who needs his help in order to determine the reason for a series of strange deaths.