For four months now, martial law has been imposed on an aran palestinian village folloowing some violent demonstrations. The Mukhtar, chief of the village, asks the Israeli military Governor for authority to marry his son in great pomp, and thus to momentarily lift martial law. The Governor hesitates for fear that the wedding turns into political rioting, but finally accepts on condition that the wedding lasts only twenty-four hors and that he and his officers be the guests of honor. The Mukhtar accepts because for him even the enemy must be tolerated when there is a feast, wedding or wake. When he returns to the village, the Mukhtar tries to convince the inhabitants of his decision, for they react differently to the invitation. He thus has to rally their support for his dream to marry his son.